یک کانال بلاک مقدار کمی پنبه بهداشتی یا فوم است که بخش عرضی کانال گوش را پر میکند تا از اینکه مواد قالب اولیه بیشتر از انچه که نیاز است به داخل کانال جریان یابند جلوگیری کند.کانال بلاک به عنوان oto block,impressin padsوear dampsنیز شناخته میشود.مخالفت در مقابل جریان مواد که توسط کانال بلاک ایجاد میشود ،مواد قالب اولیه را قادر می سازد که به طور کامل بخش عرضی کانال را به همان طول خواسته شده پر کند.مقداری نخ سخت کنار کانال بلاک قرار دارد که به برداشت آن کمک کند .اگرچه این نخ معمولا تنها زمانی مورد نیاز است که کانال بلاک بخواهد برداشته شود بدون اینکه قالب اولیه لمس شود.بلاک ها می توانند سنتی ساخته شوند یا به طور راحت تر در یک محدوده ای از سایز ،با نخ از پیش گره خورده خریداری شوند.سایز درست بلاک باید استفاده شود:بلاک هایی که خیلی کوچک هستند ممکن است توسط مواد قالب اولیه داخل کانال فرو بروند،یا به مواد قالب اجازه دهند تا در اطراف بلاک جریان یابند.بلاک هایی که خیلی بزرگ هستند
نگ زدن گوش
بسیاری از افراد کم¬ شنوا دارای مشکل زنگ زدن گوش می¬باشند. تقویت صداهای خارجی می¬تواند اغلب اثرات مختلفی بر این پدیده داشته باشد. صداهای تقویت شده می¬توانند موانع کامل یا جزئی را برای زنگ زدن گوش ایجاد سازند، اما نمی¬توان ضرورت رخداد آنها را تعیین نمود. زنگ زدن گوش احتمال پذیرش سمعک را از سوی شخص افزایش خواهد داد و بنابراین می¬تواند فاکتور مثبتی در ارزیابی رضایت فرد در استفاده از سمعک به شمار آید. استفاده از سمعک¬ها مانع درمان زنگ زدن گوش نمی¬باشد.
11-1-8: ترکیب فاکتورها
همان¬طور که مشاهده نمودید، یک نگاره شنوایی مشکل¬دار (مانند کم¬شنوایی) الزاماً استفاده از سمعک را نشان نمی¬دهد. مهارت در استفاده از سمعک تنها در مکان¬های شلوغ برای شنیدن صداهای ضعیف فاکتور مهمی به شمار می¬رود. هر چند بیماری که تنها با یکی از مشکلات مربوط به سمعک روبروست پذیرش مزایای سمعک بیشتر از فردی است که با مشکلات متنوع¬تری مواجه است. در حقیقت وظیفه یک متخصص بالینی، شناخت بیماری و بررسی موانع موجود در عدم دستیابی به موفقیت و غلبه بر آنها با استفاده از راهکارهای فنی و یا کمک به تغییر عقاید بیمار در استفاده از سمعک در مقابل معایب آن می-باشد.
برون¬گرایی: بیماران با یک شخصیت برون¬گرا (کنکاش برونی) نسبت به بیمارانی با شخصیت درون¬گرا مزایای بیشتری را نسبت به تقویت صدا گزارش می¬نمایند.
وسواس (عقده روحی): بیمارانی که عقده¬های روحی زیادی را نشان می¬دهند، نارضایتی کمتری را نسبت به سمعک¬هایشان نشان می¬دهند.
رابطه بین مزیت استفاده از سمعک و خصوصیات فوق برای تصمیم¬گیری در خصوص استفاده یا عدم استفاده سمعک¬ها توسط افراد بسیار اندک است. زمانی که یکی از این خصیصه¬ها نمود بیشتری داشته باشد، هرچند یکی از چند فاکتور مورد نظر در این رابطه باشد، می¬تواند متخصصان بالینی را در دستیابی به موفقیت پیشنهاد سمعک به بیمار تحت تاثیر قرار دهد.
9-1-8: اختلال فرایند شنیداری مرکزی
با افزایش سن، احتمال کاهش شنوایی با کاهش عملکرد بخش شنوایی مرکزی نیز بیشتر می¬گردد. عضو مورد نظر (گوش) در سنین بالا برای اختلال در دریافت سیگنال¬ها مستعدتر خواهد بود. برخی مطالعات نشان داده¬اند که اختلال پروسه شنوایی مرکزی از میزان مزیت، رضایت و کاربرد سمعک¬ها می¬کاهد. در مقابل، یک مطالعه موردی نیز نشان داده که شخصی با عوارض بخش مرکزی ام آستانه صدای مطلق نرمال در هر دو گوش، از یک سمعک واحد استفاده می¬نمایند، زیرا آن برهمکنش¬های مختلف میان گوش¬ها را کاهش می¬دهد. همچنین مطالعه دیگر هیچ رابطه¬ای را در این زمینه نشان نداده است. بنابراین وجود اختلال در فرآیند شنیداری نباید مانع کار متخصصین بالینی در تنظیم سمعک¬ها باشد، زیرا رابطه بین میزان اختلال در بخش مرکزی و مزایای حاصل از سمعک به درستی شناخته نشده است. از سویی دیگر وجود چنین اختلالی در بخش مرکزی می¬تواند کمک به توضیح اینکه چرا افراد سود اندکی از سمعک-هایشان می¬برند نماید. با افزایش سن این اختلالات پدیدار و مقدار آن نیز با افزایش سن بیشتر می¬گردد و بنابراین با گذشت زمان ممکن است استفاده از سمعک سودبخشی کمتری داشته باشد.
در طی 6 ماه، زبان گلن کاملا متناسب با سن او گردید و جیم زبان نرمال فراگرفت. در زمان آخرین ارزیابی، گلن، یک کودک مدرسه روی حراف که در ردیف بهترین قاریان کلاس بود قرار گرفت.
داستان گلن و جیم، نشان دهنده اهمیت ورودی تعاملی در کودکان در طی سال های یادگیری زبان زبان می باشد. و نشان دهنده این است که هیچ آموزش خاصی در این زمینه نیاز نمی باشد. در فصل 4، اهمیت والدین و اطرافیان کودک در پروسه کسب زبان بیشتر مورد بحث قرار خواهد گرفت.
این واقعیت که یادگیری زبان قابل مهار شدن نمی باشد یک نمود دیگر از ماهیت بیولوژیکی زبان می باشد. اگر زبان بیش از این به تجربیات زبانی نوع خاص کودک وابسته می بود، می بایست تفاوت بیشتری بین سرعت و کیفیت یادگیری زبان وجود می داشت. در واقع، انسان ها صرفنظر از نوع فرهنگ و شرایط اجتماعی که در آن رشد یافته اند، در طی دوره های سنی مشابه، با سرعت یکسانی زبان را کسب می کنند. کودکان در هرجای دنیا زبان را بر اساس یک الگوی رشدی مشابه یاد می گیرند.
گر جهانی بودن زبان منشا بیولوژیک نداشت این سازماندهی مشابه ایجاد نمی شد و انتظار می رفت که تفاوت های بارزی بین زبان ها از نقطه نظر سازماندهی داخلی وجود داشته باشد.
چگونگی سازماندهی زبان، تنها جنبه ی جهانی بودن زبان نمی باشد. ویژگی های کلی قوانین گرامری در تمامی زبان ها یکسان می باشد. به طور مثال، در آواشناسی، قوانین مرتبط با ساخت سیلاب بین تمامی زبان ها یکسان می باشد، اگرچه برخی زبان ها یکسری محدودیت هایی در این زمینه دارند که دیگر زبان ها ندارند، مثلا زبان اسپانیایی و ژاپنی.
زبان صحبتی در جوامع مدرن از نظر غنی بودن و پیچیدگی، مشابه جوامع صنعتی و مدرن می باشد و همگی منطبق بر قوانین زبان شناختی جهانی می باشند.
قانون سوم لنه برگ:
قانون سوم لنه برگ بیان میکند که چگونه سیستم های بیولوژیکال شامل پروسه های هستند که در حین بلوغ فرد به صورت خودکار متمایز می شوند
زبان نیاز به فکر کردن ندارد و اکتسابش مهار شدنی نیست و اکتسا ب زبان یک پروسه ناخود اگاه است مانند دیگر پروسه های بیولوژیکی هم چون راه رفتن. هر انسان هنجاری که زبان را در نوزادی تجربه کرده باشد، آن را فرا می گیرد و شکست در آن نشان دهنده برخی انواع پاتولوژی ها می باشد. برخلاف آنچه بسیاری از والدین تصور می نمایند، زبان قابل آموزش دادن به کودک نمی باشد.
معمولا توسط یک متخصص سازنده سمعک یا قالب از قالب اولیه ساخته میشوند.قالب اولیه میتواند به عنوان یک نگاتیو گوش مطرح شود.قالب اولیه داخل مایع سیلیکون یا دیگر موادی که اطراف آن را فرا گرفته اند قرار گرفته تا یک کپی از واقعی گوش ایجاد کند. این کپی واقعی investment نامیده میشود و moldوshellنهایی از این invensmentساخته میشود.برای سمعک هایITE,ITC,CIC ،سازندگان shellرا به اندازه ی مطلوب می تراشند،بخش های الکترونیکی و مکانیکی آن را قرار می دهند ،faceplateرا نصب می کنند و یک سمعک کامل را به پزشک برمیگردانند.برخی پزشکان خود انتخاب میکنند که دخالتشان در تهیه ی سمعک بیشتر باشد
منبع :
https://samaakiran.novinblog.net/
https://samakk.tebyan.net/newindex.aspx